Programma Twinkle Marketplaces Event 2019

Houd de site in de gaten. Binnenkort wordt het programma verder bekend gemaakt.
Onderstaande indeling is een voorlopige indeling. De tijden van de verschillende sprekers kunnen nog gewijzigd worden.

09.00 - 09.30

Ontvangst

Dagvoorzitter Twinkle Marketplaces Event
09.30 - 09.40 | Plenaire zaal

Dagvoorzitter

Welkomstwoord van onze dagvoorzitter. Lees meer over Annemarie...
Cor-Molenaar-Twinkle-Marketplaces-Event
09.40 - 10.10 | Plenaire zaal

Cor Molenaar | eXQuo Consultancy & RSM Erasmus Universiteit

Einde concurrentie? Concurreren in een platformeconomie
Wat zijn platformen? Welke platformen zijn disruptief? De kracht van algoritmes en “machinelearning” als concurrentiewapen Lees meer...
Twinkle-Marketplaces-Event-Zalando
10.10 - 10.40 | Plenaire zaal

Jacintha de Graaf | Zalando

The role of partnerships in Zalando’s ambition to become the Starting Point for Fashion
To ensure future growth Zalando has further refined its strategy and focused the organization on one clear goal: to become the starting point for fashion. In her presentation Jacintha will discuss what role partners play in this context. Zalando will continue to scale its successful Partner Program, allowing brands to sell directly to customers through the Zalando platform. The underlying vision is to enable brands to succeed online by providing them access to European digital consumers. Lees meer...
10.40 - 11.10

Pauze

11.10 - 11.50

Parallelsessies ronde 1

Michiel Ummels-twinkle-marketplaces-event

Michiel Ummels | Social Monsters

De top 5 manieren waarmee wij onze klanten sterk hebben laten groeien met Marketplaces Lees meer...
IJsbrand-ter-Horst-twinkle-marketplaces-event

IJsbrand ter Horst | Channable

Hoe Outletsportschoenen succesvol adverteert op marketplaces middels automatisering Lees meer...
12.00 - 12.40

Parallelsessies ronde 2

12.40 - 13.30

Lunch

13.30 - 14.00 | Plenaire zaal

Retailer uit de Twinkle100

Het online retaillandschap verandert. Een Twinkle100-speler vertelt over strategische keuzes die zijn gemaakt om in te spelen op de platformisering. Welke kanalen zijn omarmd, waarom en hoe? Waar zit de meerwaarde van marketplaces en wat zijn de geleerde lessen?
14.00 - 14.30 | Plenaire zaal

Nederlands A-merk

Platformen bieden merken de kans om directer te communiceren met klanten dan ze doen via het wholesale-model. Voor steeds meer merken is verkoop via marketplaces een no-brainer; extra afzet gaat gepaard met nieuwe inzichten. Het aantal beschikbare kanalen groeit, nationaal én internationaal. Waar moet je als merk rekening mee houden? Wat zijn de do’s, en de don’ts? Een A-merk van eigen bodem vertelt.
14.40 - 15.20

Parallelsessies ronde 3

15.20 - 15.50

Pauze

15.35 - 16.05 | Plenaire zaal

John Lin | bol.com

Azië als inspiratie voor innovatie

Van WeChat of Alibaba heb je vast wel eens gehoord, maar ben je je er ook van bewust hoe deze platformen de toekomst van retail uitvinden? Eén ding is zeker: China innoveert met zo’n hoge snelheid dat je vraagtekens kunt zetten bij de Westerse manier van innovatie. John Lin neemt je mee naar China en licht het belang van lokale relevantie toe. Lees meer
16.20 - 16.50 | Plenaire zaal

Matrix

Bol.com en Amazon zijn alom bekend. Maar ons land telt vele tientallen platforms waarop consumenten en productaanbeiders bij elkaar komen. Hoe verhouden die marketplaces zich tot elkaar, hoe kunnen ze ontzorgen, wat zijn de overeenkomsten en de verschillen? Op basis van een onafhankelijke marktanalyse zetten we de verschillende spelers op een rij. Welke partijen hebben te bieden wat u zoekt?
16.50 - 17.20 | Plenaire zaal

Panel: believers en non-believers

Terwijl veel retailers en merken ervaring opdoen met marketplaces en platform only verkopers in opkomst zijn, kent de markt ook voorbeelden van bedrijven die niet elders online verkopen dan in hun eigen kanalen. Of niet meer. In een strak geleide paneldiscussie gaan verschillende online verkopers in op hun motieven.
17.20 - 18.20

Borrel

Bestel tickets