Panel: do's & don'ts

Wat doen Bugaboo, Libbey, Miss Etam, Prins Petfoods en Lucardi op marketplaces?
Steeds meer online retailers en merken doen ervaring op met marketplaces. Retailers krijgen er een verkoopkanaal bij, met misschien wat minder regie maar wel een groot potentieel bereik. Merken kunnen directer op marketplaces in contact treden met klanten, maar de vraag is hoe andere verkooppartners die directheid waarderen; een kanaalconflict ligt op de loer. Aan de andere kant moeten merken waken over hun branding en pricing op marketplaces. Maar hoe dan? Een aantal Nederlandse ervaringsdeskundigen gaat in op deze en andere vraagstukken, waaronder Bugaboo’s Rutger Wismeyer en Libbey’s Hidde van der Heide. Ook Marieke Vink, manager online partnerships van FNG Group (o.a. Miss Etam, Steps, Expresso en Claudia Sträter) schuift aan en Marlou Mulders van Prins Petfoots. Én Theo Koomen van Lucardi, dat pionierde op bol.com, deelt praktijkervaringen. Wat zijn hun do’s en, niet minder belangrijk, hun don’ts? Het panel wordt geleidt door Jorrit Steinz van ChannelEngine.

Houd me op de hoogte