Platformisering stelt retailers en merken voor uitdagingen en vragen. Deze staan centraal op het Twinkle Marketplaces Event, eind oktober. Het is hét e-commerce thema van dit moment: […]
In zijn nieuwe boek Het einde van concurrentie? schetst bijzonder hoogleraar Cor Molenaar hoe platforms de wereld voorgoed veranderen. En hoe ‘gewone’ bedrijven zich in die wereld staande kunnen houden, […]
Unilever gebruikt bol.com als ‘direct’ verkoopplatform: de fabrikant test of merken die nog niet in Nederland te koop zijn potentie hebben. Dat zei Steven Bos op het Digital Marketing Retail […]
Retailers worden steeds afhankelijker van grote platforms. ‘Hierdoor hebben deze platforms een marktmacht waar zij misbruik van kunnen maken, wat in de praktijk steeds vaker gebeurt.’ […]
De totale Duitse e-commerce markt was in 2018 goed voor 65,1 miljard euro. Daarvan was bijna de helft (30,6 miljard euro) afkomstig van marktplaatsen (pdf). Verwacht wordt dat […]
Marc O’Polo is de eerste retailer in Nederland die Zalando-orders vanuit winkels gaat verzenden. De vestiging in Den Haag heeft de primeur. Dat vertelt Carsten Keller […]
Bidfood omarmt de platformeconomie en lanceert met Foodl een Nederlandse marktplaats voor de horeca. ‘Alles wordt volledig transparant.’ De groothandel, in Zuid-Afrikaanse handen, presenteert Foodl als ‘het eerste […]
Hema gaat een deel van zijn assortiment verkopen op Wehkamp.nl. De nummers 4 en 13 van de Twinkle100 kondigen een strategische samenwerking aan. De ‘oer-Nederlandse’ bedrijven […]