Sanitairwinkel koos er begin 2020 voor de stap te maken richting marketplaces, waarna Jochem van Hoolwerff verantwoordelijk werd voor alles rondom marketplaces bij het bedrijf. Over de ervaringen van de afgelopen maanden vertelt de 28-jarige marketplace manager – samen met zijn marketingcollega Jeroen Heijsen bij Sanitairwinkel – tijdens het Twinkle Marketplaces Event op 28 oktober, dat volledig digitaal plaatsvindt.
‘We informeren graag de luisteraar over onze keuzes bij de opstart en wat de invloed is op de organisatie en hoe we deze hebben opgelost.’
‘Marketplaces gaan enorm groot worden. In landen als Duitsland worden de helft van alle aankopen via marketplaces gedaan. Dat is ook de reden dat ik mezelf hierop wil focussen.’
‘Levertijd en tijdsvakken zijn voor mij essentieel geworden. Daarnaast heb ik het afgelopen jaar niks meer gekocht via laptop/desktop. Door de ongedwongenheid van de koppeling met je bank en je mobiel is gemak gigantisch belangrijk nu.’
‘Zowel Coolblue als de Bijenkorf zijn van productinfo tot levering ontzettend goed.’